V75-1 13/3 Momarken

Första avdelningen känns helsvensk.
Den enda som ska kunna blanda sig in i placerings striden är 7-Ricke r icke, men han kommer att vara långt bakom min tänkbara tät trio.

1-BABAKOVA BOB   s 6 Goop Björn
2-ARCTIC BEAR
  v 6 Westergaard Bo
3-COUNT HARRY (US)
  v 7 Kihlström Örjan
4-LONDON BOSS
  v 8 Kjenner Ole-Christian
5-H.P. SPERANZA (US)
  h 7 Austevoll Gunnar
6-ORGANIC VALUE
  v 6 Jansson Torbjörn
7-GIDDE R. ICKE
  v 6 Björneröd Kristian
8-QUANTUM WINNER
  v 7 Olsson Daniel
9-HARDY RIBB
  v 5 Adielsson Erik
10-DOMINO ESON
  v 7 Haugstad Kenneth
11-AVALON SPIDER
  h 6 Malmqvist Roger
12-VALLA KING
  v 9 Söderkvist Stefan

Jag måste säga att i första avdelningen är det jämt som attan mellan svenskhästarnas kapacitet. Läser jag loppet rätt så kommer Organic value att söka sig till spets och överta från Babakova bob som är snabbast i början.
Sen är det upp till Quantum Winner och Count Harry vem som spurtar bäst fär dagen.
Även Alvadoon spider gjorde en mäktig comeback senast och vann smått överlägset, frågan är hur hon ställert sig till de andra hästarna och om den korta distansen missgynnar henne? Hon bör gå framåt.-form mässigt.
Även Valla king kan med flax leta sig upp i raden, besitter en mycket rapp avslutning om rätt lucka kommer i tid.
Ska man leta stora pengar så ska hon med. Och det gör jag!

Nånstans vill jag bygga loppet på en storskräll redan i första omgngen och sätter dit Valla king med kanon fart över mållinjen efter sen lucka.
Hoppas på hårt tempo och sega ben efter en snabb start.

Annars borde Organic value kunna bära hem det hela i ledningen med Count harry som tvåa och bästa utmanare, me nosen efter.
Sen quantum winner, och Alvedoon spider.

Skrälldraget: Valla king! se upp.

A-Grupp
Organic value

B-Grupp
Count harry
Valla king

C-Grupp
Quantum winner
Babakova bob
Alvedoon spider


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test