V75-7 20/2 Bergsåker

En bronsuppgörelse som ser lite småsvår ut iförväg.
Men jag hoppas att jag kommer kunna luta mig tillbaka in på upploppet när min första häst King of lace bara glder förbi samtliga och tar sin första seger på länge. Motståndet ser inte så himmla svårt ut och chansen har han.


Bronsdivisionen, försök 2. 800.000 kr.

1 MI
VICTOR   v 8 Eriksson Ulf
2 QUEST FOR LIFE   h 6 Westholm Jörgen
3 COUNT HARRY   v 7 Adielsson Erik
4 PERSOS SEAMAN   v 5 Kihlström Örjan
5 GHASTLY FACE   v 7 Bergh Robert
6 KICK PARTY   v 7 Eriksson Peter
7 KING OF LACE   v 8 Frick Kajsa
8 G.Q.MAN   v 8 Micael
9 CARAMBOLE P.   v 7 Frick Jim
10 SIMB ROBITAILLE   v 7 Osterling Susanne H
11 RANO   v 5 Ohlsson Ulf




Quest for life har två raka segrar och övertygande såna, äöven om det var nära att han åkte dit på målsnöret mot King of lace som alltid avslutar rappt.
Kan öppna ok men frågan är om inte nån är snabbare utifrån. Ska med.
Count harry går ruggit bra i ryggar in på uåpploppet där han sen får ösa ner många på sin speed, tycker ioförsig att han är välttidgt til och från i prestationerna, erik upp nu och det borde vara ett stort plus.
Persos saeman blir nog favorit här trotts att jga inte alls tycker att han presterat med full form på länge. Kan kanske vara på väg uppåt nu så gör nog bäst i att chansa med han.
King of lace har presterat kanon bra hela vintern och har två raka andra plattser med en nos efter vinnaren. Besitter en mycket rapp spurt och blir min favorit så här långt.
Ha haft otur med spåren länge, inte så mkt bttre här men iaf framspår. Passa rejält.
G q man, en intressant outsider från norraste norrland. Har gjort flera fina lopp uppe i Boden, men mot betydligt lttare gäng. Tas med iaf pågrund av dom senaste resultaten. Kan skrälla.
Rano har spurtat på bra långt bak imkön in på upploppet och tagit seger efter seger. Kan hantera bakspår och ror han ör med på målfotot.

 


Spetsstriden:

Jag tror att Mi victor håller ut innerspåret en bit för att sen falla tillbaks i rygg på någon.


Skrälldraget:

Jag tycker att King of lace står på tur nu för att komma först över mållinjen i ett V75 lopp.
G q man finns med, men risken är inte stor att han hittar fram i tid, men bör nämnas.
 

A-Grupp:
King of lace
Quest for life

B-Grupp:
Rano
Persos seaman

C-Grupp:
Count harrry
G q man
Mi victor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test