V75-6 Superjackpott 27/2 Axevalla

Avdelning 6 består av en ganska stark silverdivition, där många är med och delar favoritskapet inför starten.
Helgardera vore inte alls dumt med tanke på att Rutger raket, Prima stella, Celibriti photo, Egola boy Grilljanne, Paper moon, Giddman och Little rainbow har i mina ögon sett lika stor chans att vinna som att förlora det här loppet.
Helgardera vore ett alternativ men jag väljer att tokspika och försöka komma undan med en spets och mål ide´, där Prima stella kommer att ha huvudrollen i dramat.


Silverdivisionen, försök 3. 3-åriga och äldre 400.001 - 1.500.000 kr.
2140 m Auto.

1 PRIMA STELLA
  s 7 Goop Björn

2 EGOLA BOY   v 8 Takter Johnny

3 MAX HUGO   v 7 Persson Stefan

4 GIDDMAN   v 7 Jakobsson Magnus

5 GRILLJANNE   v 7 Berggren Leif

6 PAPER MOON   s 6 Kihlström Ö

7 RUTGER RAKET   v 7 Svanstedt Åke

8 ECUPOS BITTE   s 8 Jansson Torbjörn

9 WISS NIGHT HAWK   v 9 Widegren Dan

10 LITTLE RAINBOW   v 6 Adielsson Erik

11 CELEBRITY PHOTO   h 8 Lennartsson Per

12 STARO COLD CARAT   h 5 Bergh Robert


Prima stella frontade senast på Axevalla och höll hela vägen på ett ganska övertygande och säkert sätt.
Då var det kort distans, nu medel men jag tror och hoppas att hon kan laddas för fullt redan från start och att kusken inte släpper ledningen hur lätt som helst. Skulle nu även ledningen ges bort och få rygg ledaren är inte loppet över för det utan speeden räcker långt över Axevallas upplopp och nu får spiken smälla till!  
Annasr hade motbuden varit fler än vad jag har fingrar så jag går kort och målar på i andra!


Spetsstriden:
Prima stella

Skrälldraget:
Litle rainbow


Rank:Preliminär.

Singelsträck:
Prima stella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test