V75-2 Superjackpott 27/2 Axevalla

Klass II lopp med liknande startfält som första loppet.
En häst sticker ut betydligt mer än de övriga, Nahar har överlägsen kapacitet när han går felfritt.
Fast här är det snarare så att galopperna avlöser varandra och därimellan slinker nån överlägsen seger upp.
Med en sån galopp risk, vågar jag absolut inte spela snålt utan tänker att går han felfri är det vinst, annars är det många som står på tur. Jag tror att ha felar bort sig och att en häst som jag först tänkte chansspika 1-Harry haythrow håller innerspåret bakom bilen, frontar direkt och inte släpper till någon annan.
Nu under veckan har det gått rykten om att Kusken, om han når start, kan tänka sig släppa ledningen till någon som kommer tidigt. Och det i sintur gör att jag fortsätter måla på.


Klass II, försök 3. 3-åriga och äldre svenska 50.001 - 200.000 kr.
2140 m Auto


1 HARRY HAYTHROW   h 4 Sjunnesson Jörgen

2 PRINCE TAGG   h 4 Karlstedt Ralf

3 TURBO TIM   v 7 Untersteiner Peter

4 EKETS PATRIK   v 5 Adielsson Erik

5 MAMOROS TAPPER   v 6 Wallin Kjell

6 NAHAR   v 5 Eriksson Håkan

7 CASHER   v 4 Berggren Leif

8 GLOBAL KITTEN   s 5 Jakobsson Magnus

9 CIRKULATION   v 5 Kihlström Örjan

10 COLUMBUS CAFE   v 7 Olsson Daniel

11 BRONX SISU   v 5 Goop Björn

12 CUT   v 7 Söderkvist Stefan



Harry haytrow med spår ett hoppas jag betyder laddning från start. Han kan öppna bra bakom bilen och för te starter sedan gjorde han ett spets och mål lopp där han höll ledningen hela vägen, starten därpå tappade han ledningen sista biten och vek ner sig lite.
Senast tror jag inte alls han laddades för led ingen då han hade spår 6. men nu spår 1 och ledning hela vägen?
Prince tagg, inte startsnabb men vill leta sig till ledningen lite senare i loppet. Jag tror inte han släpps dit men om , jag säger om han släpps brukar han hålla hela vägen in över linjen sen!
Turbo tim är precis som Prince en slö startad häst men som brukar vinna ändå. Går inte allt för ofta upp i ledning men brukar trampa på bra in på upploppet.
Båda har gjort bra tider i år, men fördel princ.
Ekens patrik har vilat en månad sen senaste start. Hade kanon form i höstas men har inte riktigt presterat lika bra efter det trotts en del vinster.
Nahar tycker jag väl är bästa hästen rent kapacitet mässigt.  Har tyvär ståt för två galopp och två vinster på dom senaste 4 starterna. Galopp risk stor alltså. Klart bästa hästen i loppet men njaa vågar inte spika här. Tar med 3-4 st!
Global kitten är den som starkast utmanar Nahar. Kommer som en pil sista hundra meterna och kan mkt väl spurta ner ifall nahar inte lämnat konkurenterna bakom sig.ska med

 
Jag tycker att loppet känns ganska lugnt med 4 sträck. Där harryhowtrow kommer ha en bra chasn på ledningen och släpper han inte den kan han hålla hela vägen. Bästa hästan nahar hade varit ett spikalternativ om inte galopperna avlöst varandra. Global kitten är väl den som kan utmana i en duell på slutet…
Sen står det mellan Princ tag och … ekens patrik samt …ja vi får se i morgon.

Spetsstriden:
Den tror jag Harry tar åt sig.

Skrälldraget:
Jag tycker att Harry bör nämnas även här, han kommer inte att dra på sig allt för mycket sträck. 8-18 % kanske?


Rank: Preliminär.

A-Grupp:
Nahar

B-Grupp:
Harry haythrow
Globalkitten
Prince tag
Ekens Patrik

C-Grupp:
Har inte bestämt mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test