V75-2 20/2 Bergsåker

 

Klass 2 lopp, lång distans 2640 m och voltstart. Distansen talar för favoritvinst, men jag tycks se en liten liten chans att en skräll ka knacka på dörren och göra ett försök att komma först.
Annars så tror jag man klarar sig ganska bra på mina fyra första streck. Men vill man tro på högre utdelning så får man kanske fylla på med resten. Så gör iallafall jag!

 

First Hotel StrandKlass II, försök 2. 3-åriga och äldre svenska 50.001 - 200.000 kr.

1 VENCEDOR BAR
  v 5 Ohlsson Ulf
2 GABUCK   v 6 Florén Jonas
3 ALFA SUND   s 6 Eriksson Anton
4 VÄSTERBO OFFSPRING   v 5 Bergh Robert
5 NICA FRONTLINE   s 4 Pettersson Tomas
6 INTERSTATE   v 5 Åsberg Jenni H
7 MILL NITRO   v 7 Magnus
8 PROUD PHILIP   v 5 Örjan
9 EL TORO   v 6 Wallin Tony
10 COLUMBUS CAFE   v 7 Olsson Daniel
11 LILLJEPPE   h 4 Norman Peter G
12 COKTAIL J.SURPRISE   v 6 Olsson Roger N

Vencedor bar hade en liten form topp under januari månad. Har sen dess dalat sakta men säkert ner i form och sista loppet gav han ett ovanligt blek intryck.
Alfa sund är en outsider som med dom rätta ryggarna brukar avsluta skapligt. Står bra inne här och ska flaggas lite skräll här.
Västerbo offspring har kapaciteten för att vinna, men rör sig till och från lite knackigt och blev slagen av Proud philip näst senast. Sist blev det startgalopp men en bra upphämtning gav en säker fjärdeplatts.
Mill nitro var med i ett V75 lopp för några veckor sedan, 5:a då och betydligt hårdare motstånd. Ska kunna ses med god chans, och gör bra resultat hela tiden på längre distans.
Kuksken menar att han laddar redan från start för att hitta ett bra läge. Kan mycket väl lyckas hitta till spets från springspåret och tas med tidigt.
Proud philip är ett ganska obekant namn för många, men har sedan han kom in i roger whalmans träning i höstas tagit 3 segrar på fyra starter.
Har alltid gått i spets och hållit hela vägen förutom ett lopp då han dessutom var sjuk.
Öppnar riktigt bra, men med bakspår i volt kan han inte alls utnyttja det som han skulle vilja.
Så han har inte testas att gå i rygg men borde kunna prestera bra även så.
Skor på och åker på fredag. En i mina ögon sett intressant häst, hade han haft framspår hade han varit ett spik alternativ, men nu får han sällskap med några till på kupongen.
El toro är också en intressant häst. Avslutade ruggigt bra senast men sen lucka till vinst med krafter sparat, och ska om han inte blir instängd kunna spurta bra fram till en fin placering.
Colombus cafe stog för en spökligt svag insats senast, möjligt kan det ha varit ett ben som spökade, men tränaren har inte fått fram någon riktig förklaring.
Har gjort otroligt bra resultat före det och har mött betydligt hårdare motstånd än det här.
Jag hoppas att tränaren fått ordning på hästen och ser senaste insatsen som ett misstag.
Han har inte startat på en månad och bara jobbats lugnt under tiden, men som sagt jag tror på revansch och en bra spurt som fäller många på upploppet. 
Lill jeppe kan också vara ett roligt bud om en skräll knackar på dörren här. Har han sen sjukdomarna i somras gått framåt hela tiden och gjorde senast ett helt ok lopp.
Jag tycker att han går bäst i ledning men ska även fungera som ånglok i tredje spår sista biten!
Cocktail j surprised borde inte alls kunna blanda sig i i striden normalt sett.
Men om det blir tempo i loppet så kan han överaska.
Jag tar bara med honom för utmaningens skull och tror inte alls att han orkar. Men om han gör det och jag inte brytt mig om mina funderingar och tagit bort han så får jag ångra mig länge!

 

Spetsstriden:
Vencedor bar kan öppna bra, men är osäker på om kusken vill ladda från start.
Mill nitro kommer säkert att göra ett försök från spring spåret.

 

 

Skrälldraget:
Här är det många, många möjliga.
Men jag tycker nästan att Colombus cafe glöms bort lite väl mycket enbart för den senaste insatsen.

 

Ranken:preliminär sådan.

 

A-Grupp:
Proud philip
Västerbo offspring

 

B-Grupp:
Colombus cafe
Mill nitro

 

C-Grupp:
El toro
Vencedor bar
Alfa sund
Lill jeppe
Cocktail j surprise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test