V75-7 Superjackpott 27/2 Axevalla

Vet inte hur jag ska agera eller ställa mig till sista avdelningen på den här Dubbeljackpott lördagen, känslan säger att det räcker med 4 sträck, då vill jag ha Domino eson, foreign life blue rock och totti t dream.
Men samtidigt vill jag fylla på lite till med dom två tänkbara spets kandidaterna Alien kiss och Turbo later, samt spurtaren hardy ribb.
Frågan är vad plånboken tillåter på Lördag.
Då det är stränga direktiv på att insatsen inte får skena iväg. Trotts denna dubbel jackpott, men visst. Jag grejjar det ändå!
Mest tror jag på Domino eson samt Foreign life som spurtar om det på upploppet. Där kanske Skräll kusken Tony Wallin får visa sig igen!



Bronsdivisionen, försök 3. 3-åriga och äldre 400.001 - 800.000 kr.
1640 m Auto

1 TOTTI T.DREAM   v 9 Takter Johnny

2 BLUE ROCK   h 5 Eriksson Håkan

3 ALIENS KISS   v 9 Untersteiner Peter

4 TURBO LATER   v 8 Svanstedt Åke

5 BARON FLAX   v 8 Berntsson Christel

6 COUNT HARRY   v 7 Kihlström Örjan

7 HARDY RIBB   v 5 Adielsson Erik

8 LASS TWIST   v 7 Goop Björn

9 DOMINO ESON   v 7 Krenmayr Gregor

10 FOREIGN LIFE   v 9 Wallin Tony

11 LAJOS WURÖ   s 9 Tillman Jennifer

12 MANPOWER BANK   v 8 Andersson Mikael J




Totti t.dream tycker jag inte alls svarar upp till favoritskapet han fått inför sista loppet.
Kan öppna bra men är inte övertygande snabb från start och risken är ganska stor att han blir fast i ryggledaren hela vägen, om ingen lucka ges. Kan svara för en bra avslutning trots allt.
Blue rock är inte heller startsnabb men har visat bra form och distansen är ett klart plus. har varannan seger på 1640 och borde kunna räknas ganska tidigt.
Ailien kiss, öppnar bäst bakom bilen och kan skrälla till hela vägen.
Turbo later, öppnar bra men njaaa jag vet inet!
Count harry, har kunnat gå bra tider och gett bra resultat, tapper tvåa senast med ryggledaren lopp hela vägen. Har visat takter som gör det troligt att göra tyngre jobb i andra spår men njaa.. kan ändå få svårt att räcka till här.
Hardy ribb verkar ha en liten form svacka, vet inte hur jag ska tolka den samtidigt som jag vet vilken avslutning han kan bjuda på om formen sitter. måste nästan smygas med iaf.
Domino eson kan mycket väl vara med och göra upp om kakan. aldeless för lågt sträckad enligt mig.
Han kan avsluta myckjet vasst och framförallt om barfota tillåts vilket jag nu inte tror att så blir fallet i morgon men han ska passas.
Foregin life kan även han utmana som en liten skrällfaktor.

Spetsstriden:
Den tror jag Ailien kiss står för.

Skrälldraget:
Är många, Domino eson och Foreign life för att nämna två.


Rank:Preliminär.

A-Grupp:
Blue rock
Domino eson

B-Grupp:
Totti t dream
Count harry

C-Grupp:
Hardy ribb
Foregin life
Ailien kiss
Turbo later

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test