V75 Avd:1

V75:ans första avdelning består av Silverdivitionen.  3:åriga och äldre 400.000-1.500.000.
1640 Auto.


Sharapova, med perfekt läge , rätt distans och ett svagare motstånd att besegra.
Kommer att bli en av omgångens kanske största spikar.  Dags att följa med strömmen eller gå emot?

 
Jag väljer att lägga upp mina teorier med vinnare och drag i alla omgångar, för att på lördag plocka ut det fullständiga systemet och avgöra i vilka lopp jag spikar samt målar på rejält.
Min filosofie är att försöka dra fram dom stora skrällarna, och gå emot mindre betrodda favoriter framför en intresant luring.
Givetvis lämnar man inga Favoriter som Sharapova i denna omgång, om nu inget speciellt visar sig innan start. Utan jag tar ett simtag medströms för att sen kanske försöka måla på litegrann i motström.

1-Papermoon: startsnabb och mkt talar för att han håller emot till första sväng, har dock vikt ner sig när upploppet nalkas. Jag tror att han väljer att släppa efter ett tag för att få sig en bra rygg och på såsätt få en lättare resa. för att sen kunna ge allt på upploppet.
2-Sharapova är den som först kommer att försöka göra anspråk på ledningen, jag ser inte henne som en startraket men hon kan öppna hyggligt för att sen försöka överta. Hon hade dock en tung dag sist, vilket kusken skyllde på "dåligt fäste" eller " att resan spelade henne ett spratt", med övernatning osv. 
Jag tror dock på att formen visade sig svajja litegrann gämfört med tidigare starter och ska lägga det bakom örat då jag söker mig vidare i startfältet. 
3-Bigstar, öppnar ochså bra. Frågan är om han tänker satsa på ledningen eller vänta ut Sharapova. Formen känns som en bergodalbana och han är svår att plasera i loppet. Tar han inte ledningen är risken stor at han får göra grovjobbet i andra spår och då är det kört, han behöver köras på lur hela vägen fram på upploppet. Då speeden kan räcka långt. 
4-Räser sune, jag ser honnom inte som någon raket från start, det + att han inte tävlat på över en månad gör att han får det svårt i det kalla vädret. Tar bort han direkt.
5- You see dusty, ska inte ha en chans. Alldeless för svag och tråkig.
6- Quantum joyride, tror jag är den som kommer att utmana 1 starkast om ledningen i början. Han är startsnabb och brukar vilja ligga först hela vägen in i mål. En stark häst om ledningen nån, och det ska mkt till att köra över han där. Frågan är hur formen är, men en värdig utmanare.
7-Einar celeber, kommer från vinst senast. Är startsnabb men kommer inte att släppas fram av 6. Segrarna har kommit i spets och dit når han inte nu, men får Erik i vagnen och det brukar ju räcka en bra bit. Jag tror ingenting på han nu iaf, så han rankas ner.
8- Nick nock, Startsnabb men ska inte kunna utmana från spår 8. Kan dock avsluta bra men jag tror inte på honnom här. 
9-Latitud, bakspår och att hon inte visat någon direkt finnisch dom senaste starterna gör att hon rankas ner. kommer dessutom att bli fast bakom 1 när han släpper 2 eller 6 till ledningen.
10-Speedy gold, en stark häst med bra avslutningen. Men jämför man 10 med 2 ska den inte ha en chans från bakspår, hon har dock ryggar att gå med i från start men plaseras längre ner på ranken.
11-Viol hornline, en mkt stark avslutare. Skulle med klaff kunna speeda ner många i det här gänget. Stefan upp nu och vet inte hur taktiken läggs upp. Återkommer, men intresant luring.
12-Egola boy, ochså en stark spurtare. Har spelat henne tidigare, vet inte formen nu men gick fast i ledandes rygg senast och fick ingen lucka, men kan avsluta bra. Då undrar jag, vilken är starkast 11 eller 12. lite fördel 11 nu.

Spetsstriden.
1, 6 och möjligen 3 gör upp om täten. Ett borde kunna hålla ut hela vägen men vem släpper han till, är 2 eller 6 först framme och nosar.

Bakspår.
Från bakspår utmanar 10, 11 och 12. Där 11, känns mest intresant. Både spelmässigt och på kapacitet.

Skrälldraget.
Spets direkt och i mål vinner oftare än favoriter, rent statestiskt sett.
1 håller inte hela vägen i mål. Kan det skrälla här eller är 2 så pass överlägsen. 
Jag tror dock mycket starkt på 3 och 11 kan ta bra plaseringar, och tillochmed vinna.


Ranken lyder.
(kan ändras innan start).
Här presenteras kandidaterna till spelbrickan.
Vilka hästar som har dom bästa chanserna enligt mig. Under resans gång fram till start kan dom kastas om i ordningen och bytas ut ifall nånting kommer fram som tyder på sämre resultat.
Där jag på Lördag väljer ut vilken/vilka som ska med på systemet. Och redovisar ordningen i A, B och c.

2
6
3
11
1
7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test