Efterhandsanalys

Efterhandsanalys:

Avd 1:
Skor på var ett måste, och favoriten Sharapova var slagen redan från.
Själv tycker jag som jag tidigare skrev att formen var på neråtgående, och gjorde helt rätt som målade på istället för att följa med strömmen och spika.
Paper moon kunde inte hålla ut en av mina tilltänkta spetsfavoriter Quantum yoyride, som dundrade till ledning ganska enkelt.
Paper moon satte sig fast i ryg på ledaren Quantum.
Big star letade sig in till sargen och blev kvar där som 3:a på innerspår, och var chanslös att ta plaseringar då ingen lucka visade sig.
Quantum höll sen säkert hela vägen in över mållinjen, vilket motsvarade min filosofi, och stärkte statestiken om att den som tar ledningen vinner fler gånger än Favoriten.

Vinnarodds på 16,77, och värdet efter första avdelningen 190 kr.


 


Avd 2:
Där gick jag på ett magplask, då jag chansspikade Gabriella celeber framför min andra A-häst K.n.speedgirl.
Sistnämda var som väntad orolig i volten, slängde fram och tillnaka och krokade lite lätt i Gabriella celeber som kan ha ströts lite i startögonblicket, Gabriella kom i väg men gick ganska omgående i galopp och K.n speedgirl tog hand om ledningen ganska enkelt. Snopet tyckte jag, men så är travet. Otur nu, men har turen på min sida nästa gång istället.

Björn lyckades sen precis hålla undan framför Seagardens lady. Som jag drog fram som en dunderskräll inför loppet och som motsvarade mina förväntningar.
Hann inte förbi denna gång, utan var precis slagen över mål. Positiva besked och jag håller fortsatt öga på hon.
Turligt nog kan man säga, då jag lämnade mitt stora drag framför en chansspik.
Hade nog hojjat mig mer då vinnaroddset, och värdet hade blivit betydligt högre än de odds som K.n.speedgirl gav på 4,42, om Lady haft den längsta nosen på målfotot, och jag inte spelat på hon.

Värdet efter andra avdelingen 357 kr.




Avd 3:
Globalinvestment höll spets i start, och efter ett ganska långsamt första varv travade han på lite starkare i andra.
Airstrike fick som jag argumenterat för, resan serverad, och fick lucka på upploppet och var så nära, förbaskat nära på att sticka fram nosen före global som höll undan och vann.
Andra loppet i rad där jag tipsar om en skräll, som så när går in. Men nära skjuter igen hare, eller vad är det man säger.
Goops andra raka och det har lossnat rejält efter en månad utan seger på V75.
Acclaim försökte 500 kvar till mål, men drog nog på sig mjölksyra på upploppet då han föll tillbaks och blev 4:a.
Cooper beech spurtade bra och snuvade Acclaim på 3:dje plattsen.

Vinnar odds 1,86
Värdet efter tredje avdelningen 614 kr.


 

Avd 4:
Hård körning som väntat ifrån start.
Pop my cork höll inner spåret bra och Moon nigth och Stepping king fick ge allt vad som gick för att utmana, båda fick se sig besegrad på spets och föll tillbaka, Moon night galloperade dessutom bort sig.
Den hårda öppningen bäddade ju som sagt för bakspåren där favorit Prince l, fick den turliga ingång som han behövde och ångade på efter spetskörningen. Tog sedan över ledningen men på upploppet drog ännu ett av mina skrälldrag upp bra fart, och Nice and a star plockade ner ledande Prince l innan mål.
Kul dessutom att en av mina C-hästar som jag sånär var på att lägga som A-häst vann till oddset 6,87.
Värdet efter 4 avdelningar är 2513 kr.




Avd 5:
Space taxi släppte enkelt ledningen till Islay broline. Vilket jag inte hade hoppats på. Space var förvånansvärt svag i starten, medans Erik som vanligt visade hur bra han är från springspår.
En bit in i loppet försöker Diva concret på utsidan man föll tillbaks när 600meter återstod.
Jag valde att ranka Space taxi först pga spår 1, men den motsvarade inte alls mina förhoppningar.
Medans min andra A-häst höll undan från start hela vägen in i mål, alltså Islane broline.
Som sagt, är jag är med hela tiden. Bland mina utgångar från början har vinnaren som lägst varit tredje rankad då jag velade flytta upp Nice and a star till A-häst i går.
Vinnar odds 4,28.
Värdet efter femte avdelningen är 3872 kr.

Hittills har vinnare i 4 av 5 lopp varit ledaren från start. Mycket intresant, och jag vill än en gång påpeka att plaseringar från start nästan är helt avgörande.




Avd:6.
Trixarn öppnade rappt från innerspåret, men fummlade i galopp ganska direkt. Casher tog efter och följde med i galopprytmen, första synen var att Casher blev störd av Trixarn, men tydligen så tappade Casher rytmen av sig själv och föll på eget grepp.
Det öppnade sig för Nice lie star som fick en gata framplogad genom spåren, och for till spets. Han pressades hårt utvändigt av Bronx sisu och Milou zet några hundra meter från mål, men in på uploppet drog han upp farten och bakifrån orkade endast Harry haythrow ta in några längder men det räckte inte långt.
Änn en gång, (spets och mål), tog ledaren och höll undan.
Vinnar odds 11,52.
Värdet efter 6 avdelningar 35.147 kr.



 

Avd: 7
Warner hill tog som jag hade väntat, hand om ledningen, men föll plötsligt tillbaka under andra varvet när Super khan och Manpower bank attacerade. Alldeles för tidigt slagen!
Bakom stegade Frillan filiokus sig fram och tar över kommandot in på upploppet, och håller så när hela vägen.
Precis innan mål trycker sig en av mina avslag för dagen,Trim sig fram med armbågarna och sätter nosen först över målinjen, bra prestation, men tog några galoppsteg precis innan som höll på att bli fällande. Starkt att komma i trav och gå om som sagt. Imponerad.
Björn kasserade in sin 3:e seger denna lördag. Starkt!
Men hans sammalagt totala segermarginal efter tre vinster var max en halv längd. Vilket visade att han hade marginalerna med sig på sin sida idag!
Vinnar oddset blev 9,61.


 

Slutplädering:

Jag är klart nöjd med resultatet av mina ideér och drag inför start, där jag lyckades lägga fram vinnaren i 6 av 7 lopp, där dom var som lägst rankad som tredje häst.
Dessvärre nog valde jag att chansspika bort mig i lopp två där min spik inte hade någon lyckad dag.
Att goop fick det att lossna,trots favoritfallet i första avdelningen, och att Trim tog för mig en oväntad seger, tar jag med mig i bagaget till nästa omgång.

Det positiva av den här omgången, eller det jag vill lyfta fram förutom vinnarna är att två riktigt stora skrällar som jag annonserat fram, plaserade sig som tvåa precis slagen av vinnaren. När min tur faller annorlunda nästa gång blir det miljonutdelning för den som har med dom.
Sen att Nice and a star, och Nice lie star sätter färg på mitt spel med sina ganska klara segrar gör kvällen änn mer lyckad.

Det är trotts allt djur och inte böcker, som man kan vända blad på, och läsa i förväg vad som händer i kommande kapitel.

Fast inför nästa omgång tar jag nya tag, läser baksidan lite bättre och summerar ihop en recention med 7 vinnare inför start.
Tack, och hej! // A



Kommentarer
Postat av: kjell

bra jobbat fortsätt så lossnar det ska du se

2010-02-02 @ 14:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test