Finaldramatik.

Finaldramatik

Solvalla och V75 finaler, det bör tändas till ordentligt i stallen och jag som spelare får hoppas att mina skrälldrag kommer en nos före istället för en nos efter, som det tråkigt nog blivit tidigare.

Kul att få sumera ihop ett system där nästan alla hästar i loppen mer eller mindre presenterat sig som vinnare.
Utgångsramen tror jag kommer att fläckas ner med mestadels favoriter. Och jag tror dessutom på få "STORA" favoriter utan istället att 3-4 kommer att sträckas jämt i alla lopp och då risken för hög utdelning kan infinna sig trots många favoritsegrar.
Jag har nu kommit in i min tredje vecka här på Travdraget och kan hitintills vara ganska nöjd med mina filosofier och teorier för att lyckas hitta vinnarna relativt tidigt i min rank.
Jag har även dragit fram många stora högoddsare, både som vinnare men oftast med nosen efter! Det hoppas jag nu blir ändring på till den här Lördagen, även om jag på förhand, när jag synar avdelningarna lite på ytan, kan tycka att det är den svåraste omgången hittills.
Nej nu ska jag ta en titt på programmet och syna fram omgångens jätteskräll till på Lördag!
Har för övrigt svårt som vanligt att singelsträcka Ridgehead cahore i Avd 6, trotts att hans prestationer överglänst det renaste silver. Tankarna går också i att dom flesta lopp blir så sträck krävande, att det blir svårt, rent ekonomiskt att få ihop ett slagkraftigt system med bara en spik.
Ska ta och lägga upp avdelningarna nu.
Kommer med en större krönika i morgon. På återseende. // A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test