V75-4, 6/2 Halmstad

V75-4
Gekås Loppet-KlassII, försök 1 i meeting 2.
3:åriga och äldre svenska 50.001-200.000 kr.
2640 Volt


Jag sitter och söker gropar att fylla ut lite skrällar med i systemet. Tråkigt nog är Halmstads bana ovanligt fin jämfört med andra. Så att försöka fälla favoriterna kan bli en svårslagen uppgift.
Rund spel i många lopp, så även här. då många hästar kommer att bli hårt sträckade. Men jag har Hittat en lösning.


1-Mill nitro
, en mkt stark häst som tyvär inte öppnar så bra som jag hoppats, kan bli instängd från spår 1 och är lite i fara, annars aktuell. Som tur är saknar loppet i sig tidiga bud som hotar i spetskörning. Har en tjusig rad med segrar och övraskar positivt i det stora hela.A
2-Beauzac, lite information, men långa lopp med låg klass brukar inte skrälla särskillt ofta, känns stark och stabil, med en liten vingel risk. En seg startare men bra avslutare.A
3-Alfas abe licon, inte heller startsnabb men kan ånga på efter ett tag. Attans vad svåra lång lopp. hittar ingen direkt utstickare nånstans.
4-Västerbo apollo, startade i klass 2 förra veckan men visade inget speciellt. Startar inte heller bra utan får lita sig på turen. känns knepig?
5-Face fact, har en hyfsad formkurva, öppnar inte heller bra men borde kunna utmana sen.C
6-Turbo tim, vet inte hur han startar i volt, men i auto är han ingen höjdare, men hyfsad finich och mkt intressant i det här loppet. Aktuell. gjorde en bra uppämtning näst senast efter galop och blev tvåa, vinst senast, trotts dödens i tredje spår. håller en liten form topp för stunden.B
7-Evil jagg, kan öppna hyfsat från springspår och borde kunna ta tät i ett ganska sargat startgäng. högaktuell men måste veta mer om taktiken. Har iofs inte startat sen Dec med en diskning som följd så ingen direkt form eller? Har tidigare behövt ett lopp innanför västen innan bättre prestationer. Tvekar lite men ... C
8-Wiss rambo, känns långt ifrån seger. Ändå tvekar jag då hon plockas bort.
9-Arctic tooma, chansar lite och plockar bort även hon.
10-Cut, en mkt intresant utmanare. 3 raka segrar fast i billigare gäng, får Åke i vagnen och jag tror att det kan vara hans bästa chans i den här omgången.
11-Dedes brassie, har topp form och det verkar bli många som hotar 1 och 2. Överlägsen seger senast och kommer med 3 raka. Övernattar för första gången under en längre resa, bör ha med det i tanken.B
12-Jump face, svår häst. Känner lite sått för att chansa och ta med han som 1% på kupongen, bara för att, och för att jag tycker mig se en liten liten chans till skräll! Första gången på distansen och får hoppas på bra tempo.


Spetsstriden:
1 och 2 i första hand. Sen kan 7 utmana en bit från springspår.


Skrälldraget:
Här måste jag placera 12 i ett fack för sig. Fick bara en konstig, lurig och positiv känsla, när jag tittade igenom lopparkiven tidigare. borde inte räcka till, nåja, vi får väl se vad som sker.
Flaggar även för Cut.

Ranken:
(preliminär rank, kan ändras innan start)

A-Grupp
Beauzac


B-Grupp:
Mill nitro, kan kommas att placeras i A, beroende på vilken sort krav jag ställer i spelet.
Turbo tim
Cut
Dedes brassie

C-Grupp
Jump face
Face fact
Evil jagg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test