Nu drar vi vidare!

Nästa hållplatts Bergsåker. Var god tag platts dörrarna stängs!

Nya drag, nya ideér.
Lite smått tom i kontrollrummet just nu, men visst finns det så det räcker till 7 rätt på Lördag!

Förra veckan valde jag tidigt att ranka ner Robert Berghs samtliga segerchanser.
Mycket pga hans oförmåga att få hästarna att prestera på bortaplan.
Men när jag som jag skrev inte vågade spika Ridgehead cahore, vilket var sunt nu efteråt, så var jag tvungen att hitta ett annat alternativ och valde att släppa på dövörat jag haft åt Berghs ironiska segerprat och Spikade Regin de inverne i avd 2.
I hopp på att man inte lyfter fram sina samtliga hästar som storfavoriter inför en omgång då dom underpresterat rejält veckorna innan, utan riktigt bra grunder.
Jag släppte min första rätta känsla och spikade mig rätt på tummen!

Nu med en svullen blånagel och några misstag rikare, sätter jag ribban lite högre och nöjer mig inte med 5 rätt i fortsättningen.

I övrigt var finalerna på Solvalla ganska mediåkert lätta att plocka fram vinnarna i, förutom i lopp 5 där 4 Nova kebell stod för omgångens överaskning och höjde värdet från ca 1000 kr till 30 000 kr!

I Avd 1, där gick min första rankade häst 7-Katjing och tog en ganska enkel spets och mål seger.

Avd 2, där travade Vanessa du ling ända ifrån tillägg och gled ganska enkelt förbi Regine i sista kurvan och stack nosen först, före bakomkommande kanonkulor som Debbi brodda.
Min spik drog i fel spak, handbroms på och då fanns inte orken där inför upploppet.

I Guldfinalen, avd 3, gjorde Acclaim och Cooper Beech upp om favoritskapet och där drog min 3:dje rankade Cooper beech det längsta strået redan från start och vann ganska enkelt.

Avd 4 gick återigen min första rankade häst Cabbalion in först över mållinjen till ett ods på 5,28 vilket man får se som relativt högt för att vara min första rankade häst.
Även Katjing stod för ett bra odds 4,53 i första avdelningen.

Avd 6, fanns det iegntligen bara två kandidater och både gjorde upp om det tidigt, även här redan från start och Manhattan DK höll ut Ridghead cahore och försvarade ledningen ändra fram till mål. Lite svagt öppnat av takter, tycker jag, som körde i stället för Lufti, eller så kunde han bara inte öppna starkare än Eriks Manhattan. Som var placeras som 2:a i ranken.

I avd 7, gjorde jag min andra ändring för dagen jämfört med den preliminära ranken jag lagt ut tidigare och plockade med Omega boko som C-häst. Han motsvarade mina sena förväntningar och drog upp tempot under andra varvet som etta i andra spår och höll farten hela vägen över upploppet där resterande kroknade en aning.

7 rätt gav som jag hade gissat ganska bra trots att ganska många hårt spelade hästar gick in.

Utdelning:

7 Rätt: 252 777 kr

6 Rätt: 1579 kr

5 Rätt: 142 kr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test